Febra incepatorului

Daca mergi la sala sunt sigur ca nu vei uita niciodata prima febra musculara.
De prima dragoste mai uiti dar de prima febra, nu.
Eu o numesc „febra incepatorului”. E o durere ce se instaleaza la doar cateva ore dupa efort si creste intr-o noapte mai ceva ca Fat Frumos. Iar atunci cand credeai ca nu se poate mai rau, te trezesti ca tocmai a treia zi dupa efort ajungi in varf de agonie.
Asta te inspaimanta ca naiba si te face sa te gandesti de doua ori inainte sa te apuci sa mai faci exercitiile alea malefice ori sa mergi la sala aia ce te-a facut aproape invalid timp de o saptamana.
Pai am trecut cu totii prin situatia aia. Uneori inca mai trecem, atunci cand incercam exercitii noi sau alte tipuri de antrenament.
Ce este febra muscualara?

 

Febra musculara este definita ca disconfortul sau durerea muschilor scheletici in urma unei activitati fizice intense, de obicei, in cazul persoanelor care nu fac in mod constant efort fizic.
Doar daca schimbam rutinele a doua personaje din sala ii bagam in „febra incepatorului”. Luam doua exemple: Alex si Matei

Alex ” trage de fiare ” 6-12 repetari cu greutati mari

Matei merge la ” bodypump ”
Ei lucreaza cam aceleasi exercitii, doar ca intensitatea efortului difera.

 

 

 

 

 

 

Il trimitem pe Alex la pump si pe Matei la greutati mari.

Rezultatul?

Febra generala, „ febra incepatorului „ vreme de o saptamana ( in conditiile in care o febra musculara dureaza intre 2 si 3 zile ).

Pai ce intelegem de aici?

Fiecare nou stimul aplicat la o intensitate mare ( fara o faza de adaptare ) creaza o febra musculara intensa.

-Is this going to be forever?
-Nope, nicidecum.

De la al doilea antrenament va fi la o intensitate din ce in ce mai mica pana la febra musculara ” normala ” daca ii putem spune asa. O durere musculara suportabila ce dispare in 3 zile dupa efort ( timpul de refacere se injumatateste , intensitatea durerii scade considerabil )

DAR!

Ca intotdeauna trebuie sa existe un ” dar „.
Aici se nasc idei preconcepute legate de efectul si eficienta antrenamentului.
Pai calitatea unui antrenament nu este determinata de intenstatea febrei musculare.
Febra aia ” intensa ” o vei experimenta oricand vei face ceva nou care sa iti solicite fibrele musculare in asa fel cum nu au mai fost solicitate inainte.
Dar mai apoi vine faza de adaptare si usor, usor lucrurile intra in normalitate ( 2-3 zile de febra moderata ).

Este o informatie buna venita la inceput de an, adresata incepatorilor care probabil sunt putin inspaimantati de ” durerile fitness-ului ”
Nope. Nu va fi pentru toteauna. Dar tine cont de un lucru: la fiecare rutina noua de antrenament vei face febra musuclara intensa. Deci, fa-ti o rutina de exercitii pe care o vei repeta cateva saptamani bune! O rutina in care sa inregistrezi progrese de tehnica, repetari, incarcare, seturi etc.
Daca in fiecare zi vei face cate ceva ” nou „, are sa doara :)) .

Succes! Ne vedem la sala.
Elias Cristian M-N!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.