” Tu iei prafuri d-alea? „

Tu iei suplimete d-alea?
Si daca nu mai iei nu-i asa ca se lasa muschii aia?
Uneori sunt uimit de lipsa de informare a oamenilor. 

Pana la urma asta m-a impins si pe mine sa fac un pas in fata si sa   merg la primul curs de fitness.
Lipsa unor surse de informatie si mai ales nevoia unor informatii corecte.

Pai hai sa incepem de la semantica acestui cuvant ” supliment ” .
Ce inseamna?
Reprezinta un „adaos” necesar petru a completa un ” intreg ”

Ce trebuie sa completeze suplimentele?

Alimentatia noastra trebuie sa ne asigure energia necesara activitatilor noastre de zi cu zi. In momentul in care incepi sa mergi la sala ori sa faci activitate fizica de orice fel, tu iti suplimentezi consumul energetic. Antrenamentul, oricare ar fi el genereaza consum suplimentar. In functie de substratul energetic folosit, ai nevoie sa suplimentezi si alimentatia ( consumul ).
Si aici nevoile sunt diverse:
Cei ce lucreaza cu greutati si creaza microleziuni la nivel muscular, au nevoie de aminoacizi si proteine pentru refacerea musculara.
Cei focusati pe anduranta si efort cardio vor pierde vitamine si minerale, grasimi si carbohidrati. Pentru a tine pasul cu refacerea si supracompensarea si pentru a evita accidentarile trebuie sa acoperim aceste minusuri.

 

 

 

 

 

 

” – Pai si ce? Nu poti sa iti iei din mancare? ”
-Ba chiar poti. Da! Trebuie sa gasesti alimentele alea bogate in nutrientii de care tu ai nevoie. Mai pune pe langa ca uneori ai nevoie de nutrientul in cauza in cantitati asa de mari incat ar trebui sa mananci ceva cam mult. Fiecare supliment aduce diverse beneficii.
” – Nu-i asa ca daca nu mai mergi la sala se lasa? „( Aici eu ma zgarii pe ochi :)) si fac apel la logica celui in cauza )
Sa luam un exemplu: Usain Bolt, ( ca tot l-am pomenit si in alte articole ) cel mai rapid om din lume. S-a antrenat sa devina cel mai rapid si a reusit.
Oare daca se lasa de sport azi si peste un an se intoarce la concursurile lui le va castiga? Are sa fie in aceasi forma?
Oare Simona Halep dupa o pauza de un an de zile va avea aceleasi reactii, aceeasi viteza, rezistenta etc?

Am vaga banuala ca NU!

Pai si eu din ce sunt facut de n-ar trebui sa pierd conditia fizica obtinuta tocmai ca o adaptare la stresul aplicat de antrenament.
Muschii vor fi acolo atat timp cat ii vei antrena. Tonusul muscular se pierde fara activitate fizica.
Sa facem o lumina si mai mare in subiectul asta. Suplimentele astea, oricare ar fi ele, nu te ajuta in vreun fel sa iti imbunatatesti forma fizica ( tonus , masa musculara, rezistenta la efort ) stand acasa pe fotoliu. Nici macar cu 1% . Asa ca voi cei ce stiti salile de fitness din exterior si contactul vostru cu sportul a fost in liceu iar mai apoi pe canapeaua din fata televizorului, va rog sa va abtineti! Prietenii vostri care consuma suplimente nu se drogheaza si nu isi fac niciun rau. ( daca nu fac excese si nu au alergii la ele )

Pana si consumul de carburant de la masina creste daca vei creste numarul de kilometrii parcursi pe zi.

Pe final concluzionez ca suplimentele sunt suplimente si steroizii sunt steroizi.

Suplimentele suplinesc alimentatia si sistemul energetic ( nu o inlocuiesc asa cum recomanda unele companii sau campanii de vanzare )

Steroizii suplinesc sistemul endocrin si lucreaza cu hormonii.

Sunt la poli total opusi.

 

Ne vedem la sala!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.