Cantitate sau calitate?

Poate că v-aţi întrebat şi voi. Răspunsul e la mijloc. O cantitate calitativă ori corespunzătoare când vine vorba de antrenament.
Cei ce vor să slăbească aleargă după numărul mare de calorii. Cei ce vor să crească masă musculară aleargă după cele mai mari greutăţi.

Păi dacă ar fi aşa de simplu nu ar mai exista oameni graşi, nu ar mai exista oameni slabi şi nici antrenori care să îi ajute să îşi atingă obiectivele.

Ca să îţi atingi obiectivele trebuie să te lupţi cu ego-ul şi să începi să te antrenezi raţional.

Păi ce înseamnă raţional? Hai să stabilim nişte repere.

1.Pentru a creşte masă musculară ai nevoie de o greutate ce îţi permite să execuţi între 8 şi 12 repetări ce duc la epuizare.
2.Pentru arderea grăsimilor, respectiv „oxidarea aerobă” trebuie să menţinem o zonă a pulsului între 60 şi 65% din capacitatea maximă (220 -varsta în formula cea mai simplă) pentru o perioadă de timp de peste 30 de minute aş spune eu. Nu mai mult de 120-130 de bătăi pe minut pentu arderea grăsimilor. Şi nu mai puţin de o oră pentru eficienţa.

Pentru că foarte important din ce arzi acele calorii şi mai apoi numărul lor. Spre exempu, un puls de 160 de bătăi pe minut te va duce în zona anaerobă unde vei arde mai multe calorii într-o unitate de timp (10 minute). Dar procentual mai puţine din grăsimi. Este dovedit că latenta sistemului energetic aerob este mai lungă decât cea a sistemului anaeorb şi mai eficientă în utilizarea lipidelor ca şi sursă energetică.

Pe scurt: Alea 1000 de calorii pe care le arzi într-o oră cu pulsul la 160-170, nu vor arde mai multe grăsimi decât cele 5-600 de calorii pe care le arde cel de lângă tine doar mergând pe bandă cu înclinaţie.
Bineînţeles că există alte beneficii. Tu cel cu 1000 de calorii obţii o rezistenţă aerobă mai bună şi poate şi o condiţionare cardiovasculară mai bună. Poate că ai să îl întreci la următorul semi-maraton.

Dar adu-ţi aminte cu ce scop ai început antrenamentele şi nu te abate de la drum din cauza ego-ului.

SPOR!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.